Véleményem szerint, ha valaki valós hirdetésre akar jelentkezni akkor ne az apród, expressz és társai oldalakon keresgéljen. Nem mondom, hogy minden hirdetés csalás, de ha egy cég ingyenes hirdetési oldalon keres mondjuk marketing manager az elég érdekes.
Marketingesként dolgoztam és marketingesként is szeretnék elhelyezkedni, de nagyon nehéz megtalálni a hirdetések között az olyanokat, amikre érdemes jelentkezni.
Nézzük:
Ingyenes hirdetési oldalak
Ha egy olyan pozíciót hirdetnek meg, ahol a fizetésnek nettó 250 000 forint felettinek kell lennie, akkor miért ingyenes oldalon hirdet? Ez PR szempontból sem jó döntés. Egy ilyen hirdetésből azt a következtetést vonom le, hogy a hirdető több bevételt szeretne, de nem hajlandó a pozíciónak megfelelő fizetést adni. Olyan embert keres, aki egy kicsit elkeseredett és már bármennyiért elválallja a munkát.
Gmail, citromail, freemail...
Amikor egy hirdetésben meglátok egy citromail-es vagy freemail-es e-mail címet, hát sok minden megfordul a fejemben... Milyen cég az amelyiknek nincs saját mail címe? Ha van, miért nem azt használja?
Tegyük fel, nem akarja, hogy a mindennap használatos címére ömleni kezdjenek az önéletrajzok és a spamek, de akkor annyi a teendője hogy 2, azaz kettő perc alatt csinál egy új címet.
Anonimitás
A név, cégnév nélküli hirdetéseket megtiltanám legszívesebben. Én, mint álláskereső el kell küldjem a legszemélyesebb adataimat, csak azért mert dolgozni szeretnék, viszont soha nem tudom meg, hogy hol landolt az önéletrajzom. Nincs választásom...vagyis van csak akkor soha nem fogok dolgozni! REMEK!!! (szarkazmus)
Értelmező kéziszótárt mindenkinek
Kiborító amikor egy-egy szót helytelenül használnak. Bár csak saját tapasztalataimból tudok kiindulni...amikor jelentkezem egy marketinges munkára és kiderül, hogy igazából értékestő vagy hostess munkáról lenne szó. Amikor ezt szóvá teszem, akkor a telefon másik felén lévő elmagyarázza nekem, hogy a marketing az eladásról szól, az értékestés szintén, a hostess is szokott értékesíteni szóval ő nem használta rosszul a marketinges szót. -pofámleszakad-nokomment-
Tudja mit akar
Többször előfordult már, hogy behívtak interjúra és a pozíció megváltozott a hirdetés óta. Természetesen a feladatok maradtak, de egy sokkal kedvezőbb (a munkáltatónak) megnevezést, pozíciót találtak.
A hirdetésben marketing vezetőt kerestek, majd az interjún már "csak" marketing asszisztensi pozícióról beszéltek. Hogy miért? A fizetés miatt. Egy menedzsernek többet kellene fizetni, mint az asszisztensnek, persze a feladatok ugyanazok mindkét munkakörben a munkaadó szerint. (Kösz, de kösz nem!)