2014.01.14.
22:00

Írta: Állásvadász

Kezdjük az elején...

Ha valaki munkanélkülivé válik manapság, az az első dolga, hogy bekapcsolja a számítógépét és elkezdi böngészni a hirdetéseket. Én sem tettem másképp.

Van néhány oldal amit szinte be sem zárok, mert lassan ott tartok, hogy reggel amikor felébredek nem a mailfiókomat nézem meg elsőként ahogy régen, hanem az álláshirdető portálokat, hirdetési oldalakat... Egy idő után kezd nagyon fullasztó lenni ez az állapot.

A legtöbb hirdetés nem valós, csak pénz akarnak kicsikarni az amúgy is elkeseredett emberekből. X ezer forintért cserébe munkát ajánlanak. Halkan megjegyzem olyan munkákat ajánlanak, amik az interneten megtalálhatók vagy külföldi, jól fizető munkát ígérnek.

Mint tudjuk rengeteg ember költözött/költözik külföldre a jobb élet reményében és a legtöbbször csak a befutott, jól élő honfitársainkról hallunk, és ezt kihasználva vannak olyan "emberek" akik az amúgy is padlón lévő embereket kihasználják. Azért azt nem árt tudni, hogy Angliában vagy Németországban sem kolbászból van a kerítés. Nyelvtudás kell, még ha alapszintű is, kapcsolatok kellenek és pénz is kell, ezek nélkül nem szabad nekivágni a külföldi életnek.

Mivel elég jól mozgok az internetes világban, nem hagyott nyugodni a sok csaló, a rengetek valótlan hirdetés. Elkezdtem kutatni a neten és megtaláltam egy Facebook oldalt, ahol sz emberek segítenek egymásnak kiigazodni a valós és valótlan álláshirdetések között. Én többször igénybe vettem már az oldalt, mert jobb felkészülni mint meglepődni.

Az oldalnak hála felkészülve mentem el állásinterjúkra még akkor is, amikor biztos voltam benne, hogy nem fognak felvenni, de mindig ott pislákol egy kis reménysugár, hogy hátha velem másképp bánnak majd... persze nem, de legalább megpróbáltam.

Rengeteg mindent akarok leírni és megosztani veled, de nem akarok regényeket sem írni bejegyzésenként :)

A következő írás a hirdetésekről fog szólni. Leírom a tapasztalataimat és azt mire kell figyelni (szerintem).

Szólj hozzá!

Címkék: állás munkanélkül állás interjú külföldi munka

A bejegyzés trackback címe:

https://allasvadasz.blog.hu/api/trackback/id/tr705758815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása